Fra utstillingen Erindringsbildet av Hanne Grete Einarsen i Nesodden Kunstforening, 2021. Utstillingen er en del av utstillings- og formidlingsprosjektet «Voi voi, vi er på utstilling!». Det er et samarbeid mellom Norske Kunstforeninger og Samisk senter for samtidskunst, støttet av Sparebankstiftelsen DNB, Kulturrådet, Sametinget og Fritt Ord. Foto: Tor Simen Ulstein

Årlig deler Norske Kunstforeninger ut debutantprisen på Høstutstillingen. Jury for Norske Kunstforeningers debutantpris 2019: Øyvind Kvarme, Cathrine Terese Persson, Ida Haugland og Julie Lillelien Porter.

Admir Batlak mottok i 2020 Norske Kunstforeningers debutantpris for skulpturene A New Tomorrow 2, 3 og 5. Prisen på 50 000 kroner deles årlig ut til en debutant på Høstutstillingen. Formålet med prisen er å løfte fram og synliggjøre yngre, uetablerte kunstnere i Norge og sette søkelys på det viktige samspillet mellom samtidskunstnere og kunstforeninger. Foto: Vegard Kleven / Norske Billedkunstnere

• Alle
  • Nyheter
  • Journal
  • Kunst Pluss

Hva skjer i kunstforeningene?

Last inn flere eventer